شمارش معکوس برای ایکس پی

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 27 / 12 / 1392

خداحافظی با Xp

با اعلام پایان سرویس‌دهی به کاربران ویندوز XP از 9 آوریل 2014، سرانجام پشتیبانی از این سیستم عامل وارد سال پایانی خود شد.
بر همین اساس از تاریخ یاد شده دیگر هیچ وصله امنیتی به روزرسان برای حل مشکلات این سیستم عامل عرضه نمی شود. همچنین بسته های نرم افزاری دیگری نیز برای ویندوز XP در دسترس نخواهد بود. البته ویندوز XP تنها محصول مایکروسافت نیست که تا یک سال دیگر بازنشسته می شود. از جمله دیگر نرم افزارهایی که تا آوریل سال 2014 بازنشسته خواهند شد، می توان به Office 2003 و Exchange Server 2003 اشاره کرد. علاوه بر این، پشتیبانی از Exchange Server 2010 Service Pack 2 نیز در همین تاریخ پایان خواهد یافت. اما پشتیبانی از برنامه هایی که دارای سرویس پک های جدیدتر باشند ادامه می یابد.
ویندوز XP هنوز هم کاربران زیادی دارد و بر اساس آخرین آمار 38 درصد از کاربران اینترنت کماکان از این سیستم عامل استفاده می کنند و بعید است که همه این افراد تا قبل از ضرب الاجل تعیین شده از سوی مایکروسافت با ویندوز XP خداحافظی کنند. نتیجه این امر، آلوده شدن رایانه های این کاربران به انواع بدافزار خواهد بود. با توجه به جدی بودن این مشکل، برخی صاحب نظران معتقدند که مایکروسافت ممکن است تحت فشار قرار گرفته و در این تصمیم خود تجدیدنظر کند. برخی نیز می گویند با توجه به هزینه های بالای مهاجرت از این ویندوز قدیمی 12 ساله به ویندوزهای جدیدتر مایکروسافت باید برنامه هایی را برای تسهیل این امر اجرا کند.

(منبع: khabarfarsi.com)

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: رایانه، ،
:: برچسب‌ها: ویندوز ایکس پی, windows XP, microsoft,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!